tirsdag den 28. februar 2012

3 retters hverdagsmenu

Jeg skulle egentlig kun have lavet 1 ret, men så endte det med at jeg lavede både forret, hovedret og dessert.

Forret: Totilla chips med ost og salsa. 


Hovedret: Kyllingegryde med bønne. 
Dessert: Frugt skåret i tern og på spyd.
Forret og dessert giver vist sig selv, hvordan jeg har lavet, men kyllingegryde med bønner må jeg hellere forklare lidt nærmere. Kyllingegryde med bønner er en ret, jeg har fået introduceret af min spejderveninde Maria. Retten er meget velsmagerne, simpel at lave og oven i købet sund. Hvad kan man mere ønske sig?

Til 4 per. skal du bruge: 
400-500 g kyllingefilet
1 spsk. raps- eller olivenolie
2 store hakkede løg
1 rød peberfrugt i tern (125 g)
2 tsk paprika (Tilføj evt. mere krydderi)
1 dåse kidneybønner i saltlage
250 g grønne bønner
1 dåse flåede tomater
1-2 dl. vand
1½ tsk. salt
Peber

Den tilberedes som følger: 
1. Skær kyllingefileterne i tern.
2. Varm olien op i en gryde og svits kylling, løg og peberfrugt heri i 5 min.
3. Tilsæt paprika og lad det koge i et par minutter.
4. Hæld kidneybønnerne i en sigte og skyl dem med vand.
5. Knæk bønnerne i mindre stykker, mens de endnu er frosne.
6. Kom kidneybønner, grønne bønner, vand og tomater i gryden og lad retten simre i 10 min.
7. Smag til med salt og peber og servér gryderetten med kogte ris.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar