søndag den 10. august 2014

Et tips til at gemme bananer

Ender du lige som mig, tit med at have bananer som på billedet ovenfor, som du ikke kan nå at få brugt til alle de dejlige ting, man nu kan bruge modne bananer til, så læs videre her!
Når jeg har sådan nogle bananer eller at det sted jeg handler, har en pose med nedsatte bananer der ser sådan ud og jeg køber nogle, gemmer jeg dem på følgende måde:

1. Find en frysepose frem som alle dine modne bananer kan være i.
2. Tag skralden af dem.
3. Læg dem ved siden af hinanden i posen. Det er vigtigt at de ikke ligger ovenpå hinanden, for så er de svære at skille ad senere.
4. Luk nu posen med en klemme, en knude eller hvad du foretrækker.
5. Kom posen med dine bananer i fryseren.

Når du så gerne vil lave dejlige ting med banan f.eks.:
- Banankage
- Bananmuffins
- Bananpandekager
- Bananvafler
- Smoothie med banan
Og mange andre ting, tager du bare det antal bananer du skal bruge ud af fryseren. De tør rimelig hurtigt op, og er nem at brække i mindre stykker. Eller kan man også lige give den 10-20 sekunder i mikroen.
Nu kan du mose bananerne og brug dem til hvad du har lyst til! :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar