søndag den 9. februar 2014

Opsamlingsheat med hang til lilla....

Efter at have færdiggjort Det royale svøb, var det igen tid til at kigge i gemmerne. Frem dukkede flere ufærdige projekter (og mig som ellers troede at jeg havde fået ordnet de fleste i efteråret, hvor jeg havde et projekt med at gøre ting færdige).

I den sidste uges tid har jeg færdiggjort disse tre ting, som af en eller anden grund alle bevæger sig inden for den lilla farveskala. Man skulle næste tro at jeg var vild med lilla!

Tunika med rundt bærestykke
Fakta:
Jeg startede på denne tunika for et par år siden og manglede kun at strikke kant på det ene ærme, samt montere. Som du kan se er indtagningerne forskudt i forhold til midten, hvilket jeg desværre først opdagede da jeg havde strikket bærestykket to gange (havde lidt problemer der kan jeg huske), så besluttede at sådan blev det denne gang.
Opskrift: 
Hjelholts Uldspinderi. Jeg har strikket str. 9-12 mdr, men da garnet jeg har anvendt var tyndere end opskiften, er det nærmere blevet til str. nyfødt (så jeg kender én der kan få glæde af den lige om lidt:o)).
Garn: New Zealand Lammeuld fra Filcolana. 100g = 600 meter. Farve 117. Jeg har brugt knap 50 gram.


Slå-om Babykjole i Havblik
Fakta: 
Denne kjole manglede kun en hæklet kant og montering af knapper. Jeg har været temmelig frusteret over opskriften til denne kjole, da den mildest talt var meget mangelfuld. Derfor har jeg lagt projektet fra mig mange gange og havde tilsidst helt mistet lysten til at gøre det sidste færdigt.
Jeg synes dog faktisk den er blevet ret fin til sidst.
Opskrift:
Opskriften er købt sammen med garnet hos Tante grøn. Jeg kan dog ikke se at de har opskriften liggende længere, så måske har de også fundet ud af at den ikke var så god. Jeg måtte undervejs selv omskrive flere af opskiftens afsnit for at få det til at passe.
Jeg har stikket i str 6 mdr, men vil skyde på at størrelsen er tættere på 12 mdr.
Garn:
Havblik fra Tante Grøn. 100g = 275 meter. Farve 11. Forbrug ca 200 gram.

Rilletrøje med hulsnoninger

Opskrift:
Rilletrøje med hulsnoninger fra Babystrik på pinde 3. Str. 6 mdr.
Garn:
Rustik (købt i Netto), Farve 010. Forbrug 100 g

Ingen kommentarer:

Send en kommentar