onsdag den 5. februar 2014

''Banan-pandekager''

I denne uge må jeg spise efter T-modellen, som består af ½ tallerken grønt/frugt/bær, 1/4 fuldkorn og 1/4 protein. Og da jeg i mandags sad og spiste havregrød, tænkte jeg, at jeg måtte kunne lave et eller andet spændende. Og det kan jeg da! Jeg har både i går og i dag spist disse bananpandekager med skyr og blåbær. Mmmm.. For øvrigt har jeg nu flyttet 51 knapper over i ''tabte kilo'' - glasset. Så det går ret godt med vægttabet! Jeg er meget glad.


 Nok om det, nu til opskriften: 

  • 1 banan 
  • 1 æg 
  • 3/4 dl havregryn 
  • Skyr
  • Blåbær 
  • kanel


Bananen moses med en gaffel, ægget blandes i og til sidst havregrynene. Hvis bananen og ægget er lidt stort, kan man evt. komme lidt ekstra havregryn i.
Bag 5-8 små pandekager på en slip-let-pande ved jævn varme. Hold godt øje med dem, for det går rimelig stærkt.
Læg pandekagerne på en tallerken, kom lidt skyr på, drys med kanel og til sidst blåbær. Hvis du har lyst til at toppe med noget andet, så gør du jo bare det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar