mandag den 10. februar 2014

Hjertetop

En sød kollega forærede mig bl.a. noget garn da hun hørte at jeg var gravid og det er der kommet denne søde lille top ud af. 
Opskrift:
Hjertetop fra Babystrik på pinde 3,5-4 af Lene Holme Samsøe. Str. 0-1/2 år.

Garn:
Debbie Bliss - baby cachmerino. 125m = 50 g. Colour 340101.
Forbrug - lidt mindre end 100 g

Fakta:
Toppen strikkes oppe fra og ned og det synes jeg virkelig er et hit.
For mig at se er der en fejl i opskriften, idet der efter 16 p af diagrammet står "at det nu er m markeret med gentag, der skal gentaget omgangen ud." Dette gjorde jeg, hvilket har bevirket at den nederste mønster del er forskudt, hvis man sammenligner med de billeder der er af toppen i bogen. Toppen er stadig sød, så jeg lod den være sådan, men er igang med en top mere for at afprøve hvordan jeg tror det skal være for at få mønsteret til at passe.
En enkelt lille knap på bagsiden. Knappen har jeg selv lavet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar