tirsdag den 18. februar 2014

Hjertetop #2

Hjertetop #2, klar til vask
Så blev hjertetop nr. 2 færdig og denne gang fik jeg hjertemønsteret til at passe. Jeg strikkede efter det fulde diagram hele vejen. Dvs. at jeg, da der i opskriften stod at man efter de første 16 pinde diagram skulle gentage maskerne med "gentag" pinden ud, ikke gjorde dette. Jeg stikkede diagrammets start masker, derefter "gentag" maskerne x-antal gange så det passede med mit maskeantal og til sidst diagrammets slut masker. Ved ikke om det giver mening? Det gav ihvertfald et fint resultat.

Opskrift:
Hjertetop fra Babystrik på pinde 3,5-4 af Lene Holme Samsøe

Størrelse:
Jeg har strikket efter str 1,5-2 år, men da garnet er lidt tykkere end det anbefalede garn, er toppen blevet større. Jeg vil skude på ca str 3 år.

Garn:
Karisma fra Drops. 50 g =100 m

Pinde: str 4

Forbrug:
150 g i alt. 100 g grå, farve 21 og 50 g lyserød, farve 40.
Jeg har strikket i rest garn jeg havde liggende. Havde jeg haft lidt mere grå, ville jeg nok have gjort toppen en lille smule længere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar