torsdag den 13. februar 2014

Hæklede rangler

Som Helle jo har røbet, er der en lille krudtugle på vej, og moster her venter med stor glæde og spænding. I december havde jeg godt gang i hæklenålen og hælkede to rangler, Blomst og Atom, samt en suttesnor. Jeg havde først tænkt at de kommende forældre skulle have det i barselsgave, men jeg synes de var så fine, at jeg slet ikke kunne vente til babyen kommer ud. Derfor fik de dem da jeg havde dem færdige.
Blomst

Atomet fra siden hvor enderne er syet sammen.

Atomet set fra oven.

Suttesnor i grøn og lilla.


Opskrift:
''Lutter Løkker - 22 hækleopskrifter til baby og børneværelse'' af Jeanette Bøgelund Bentzen.
Alle tre opskrifter er fra denne fantastiske bog. Bogen har jeg fået af Helle, sådan at jeg kunne hækle nogle af tingene til babyen. Det gode ved denne bog er, at opskrifterne i denne bog er nytænkende og anderledes end hvad man ellers finder rundt omkring.
Garn/materialer:
  • Bomulds garn-rester i forskellige farver
  • Fiberfyld/pudefyld
  • 2 raslebokse købt hos Stof og stil
  • 1 klemme til suttesnoren
Fakta:
Jeg synes opskrifterne er nemme at følge og gå til. Det tog ca. 1 time at hækle suttesnoren, og 3-4 timer per. rangle.
Farverne har jeg sammensat efter at hvad jeg havde af rester og hvad jeg synes var flot.


- Charlotte 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar