onsdag den 24. juli 2013

Rysteribs

Jeg har en ribsbusk i køkkenhaven og den havde virkelig mange store, flotte, rød bær, som jeg plukkende i går. Dog blev jeg måske lidt skuffet da jeg havde renset dem og der ''kun'' var 1,5 kg. Men jeg er faktisk endt med, at blive glad for, at der ikke var flere. Det passede lige med at jeg kunne lave 4 glas Ribsgéle og så en god portion rysteribs.

Opskrift på rysteribs
500 g rensede og skyllede ribs
200 g sukker

Sukker og ribs rystet sammen i en skål, gerne nogle gange hen over en times tid inden de skal bruges. Når man ikke synes man kan ryste dem mere, kan man røre i dem og så komme dem i en fin skål.

 
Servere dem f.eks. til mørkt kød som okse eller vildt, og gerne med kartofler og sovs til. Mmmm. De kan også brugs til mange andre ting. Kager, morgenmad, desserter osv.


Til morgenmad i dag spiste jeg en portion skyr med rysteribs og mandler. Det smagte dejligt. Ribsene er stadig lidt sur, men alligevel sød.
Det er første gang jeg har lavet rysteribs, men jeg gør det helt sikkert igen næste år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar