onsdag den 17. juli 2013

Honningristet müsli #2

Jeg har længe gerne ville prøve at lave min egen honningristet müsli, fordi det ser lækkert ud, smager godt og er nemt. Nu har jeg endelig fået det gjort!
 
 
 
Du skal bruge:
Nogle kerner (Jeg brugte 1 dl. hørfrø, 1 dl. solsikkefrø, ½ dl. græskarkerner)
Nogle nødder(Jeg brugte en stor håndfuld mandler som jeg hakkede groft)
Nogle gryn (Jeg brugte 1 dl speltflager, 1½ dl ryggryn)
Noget honning (Jeg brugt ca. 4 spsk honning)
 
Og så er det ellers bare at smelte det hele sammen på en pande, brede det ud på et stykke bagepapir og riste det lidt i ovnen. Ca. 10-15 ved 180 grader varm luft. Hold øje med det, så det ikke bliver får mørkt. 


Det er ikke så vigtigt hvor meget der er af det forskelligt, bare gøre som du har lyst til.
Meget honning er lig med en sød müsli og lidt honning er lig med en mindre sød müsli.
Jeg synes at den færdige müsli smager lækkert sammen med skyr, græsk yoghurt el. lignede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar