lørdag den 14. april 2012

Lækker bønnesalat

Denne bønnesalat er altid et hit, og passer til nærmest alt mad. Denne gang lavede jeg en portion til 20 personer. Da jeg af og til laver mad til mere end en normal familie, i spejder sammenhængende, vil der muligvis komme flere indlæg om mad til mange.


Til 20 personer brugt jeg:
2250 g bønner koges, til de stadig har lidt bid og køles helt af.

1 kg cherrytomater, 4 peberfrugter, 1-2 løg og 1 kg god blok feta skæret i små mundrette stykker, og anrettes på et fad sammen med bønnerne.

1½ dl Olivenolie, 0,75 dl balsamicoeddike, 1 spsk citronsaft, 3 spsk oregano, 2 tsk salt og en slat peber røres sammen, og hældes over salaten. (Jeg laver altid dressingen på slum, som jeg lige synes det passer)

100 g solsikkekerner ristet let på panden, køles af og drysses over til sidst.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar