søndag den 4. marts 2012

Djævlehue


Endelig har jeg fundet en opskrift på djævlehue der er lige så god, som den opskrift der for nogle år siden blev væk for mig. Jeg har i mellemtiden prøvet andre, men denne er min favorit.

Da jeg generelt er god til at starte på projekter, men dårlig til at afslutte, er jeg temmelig stolt over at jeg startede på denne hue torsdag aften og færdiggjorde den lørdag eftermiddag.

Jeg har stikket på pind 3 i en rest strømpegarn jeg havde liggende. Bindebåndede er hæklede (en række lm, derefter hækles tilbage en fm i hver lm).

I opskriften er beskrevet hvordan man skal lave en dobbelt sammentagning. Næste gang jeg skal strikke en, vil jeg prøve at gøre det anderledes. Jeg vil i stedet tage 1 m løs af, strikke to ret sammen og trække den løse maske over. Jeg husker det som at det giver en pænere sammentagning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar