torsdag den 8. marts 2012

Favoritbrød


Hvis jeg skulle vælge et favoritbrød, må det være dette Kernebrød fra Meyers Bageri. Jeg har efterhånden bagt det mange gange og det smager fantastisk hver gang.
Jeg ved ikke om man må gengive opskrifter fra en kogebog. Måske er der nogen der kan svare mig på det?
Du kan finde et uddrag af bogen her. Uddraget indeholder bl.a. opskriften på koldhævet hvedebrød, som både Charlotte og jeg har skrevet om tidligere. Du finder også opskriften på den surdej jeg bruger.
God fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Kunne være at man skulle prøve det igen så... synes at det mærkeligt sidst jeg selv prøvede :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du prøver at fortælle hvad der var mærkeligt ved det, kan jeg måske hjælpe:o)
      Grundlæggende er det vigtigt at dejen æltes længe og at den ligeledes hæver i lang tid. Minimum 20 timer vil jeg sige. Det sidste jeg bagte, lod jeg hæve i halvandet døgn, fordi det passede ind i mine andre planer, og det blev også godt.

      Slet