søndag den 25. marts 2012

Strikket barnevognstæppe

Så blev det endelig dagen hvor Sigurd skulle have sit navn og hvor jeg skulle forære dette barnevognstæppe væk.

Farven er mest rigtig på det øverste billed.

Tæppet er strikket på pind 4,5 i Artic fra Grønhøj garn.
Det blev lidt mindre end jeg havde regnet med, så jeg har hæklet en kant rundt om tæppet. Først en omgang fastmasker i grundfarven, derefter en omgang i den grønne farve. Denne omgang består af 2 fm og derefter 3 dobbelt fm i samme maske (jeg ved ikke om der er noget der hedder dobbeltfastmaske, men det er ikke en stangmaske og kunne ikke finde ud af hvad den ellers hed.)
Tæppets mål blev 65 x 72 cm, lidt mindre end de tæpper jeg tidligere har lavet, men jeg tror det går an.

3 kommentarer:

  1. hvor ser det fint ud! Du er så dygtig!

    SvarSlet
  2. Hej igen. Jeg har givet jer en blogaward, læs mere her http://linen-med-mere.blogspot.com/2012/03/blogaward.html

    SvarSlet
  3. Det ser rigtig godt ud. Dejligt at se det færdigt, for jeg blev lidt nysgerrig, da jeg så det lille billede.
    Det kunne være halve stangmasker du har lavet! Alicej

    SvarSlet