tirsdag den 3. september 2013

Glutenfrie orangeknas småkager

I forbindelse med min kærestes glutenallergi, savner han muligheden for at kunne spise orangeknas småkager fra Karen Volf. Jeg har derfor forsøgt at bage nogle og det er lykkedes forbavsende godt.

Du skal bruge:
75 g smør
125 g sukker
1 æg
100 g glutenfrie havregryn
1 spsk Jyttemel (glutenfrit mel)
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
Skallen af en økologisk appelsin

Smelt smørret i en gryde. Tag den af varmen og bland ægget og sukkeret i. Rør det godt sammen og  kommer de sidste ingredienser i. Bland det godt sammen og sæt dejen på en bageplade med bagepapir, ved hjælp af to teskeer.
Dejen flyder MEGET ud (jeg snakker af erfaring og fik en stor småkage), så brug heller en ekstra bageplade.
Bag dem i ca. 10 min. Ved 175 g varmluft.
Lad kagerne køle af, inden du smører/pensler smeltet chokolade på bunden af dem.


Billede: Charlottes forsøg på at lave små orange knas kager til mig, uden gluten. Vil ubetinget kalde det en succes. Glæder mig allerede nu, til hun skal forsøge at bage nogle store nogen  af slagsen inden længe :)
Kagerne skulle have været små og fine, men de flød en del sammen.
 
 
Billede: Opfølgning på "småkager" De er nu gået i stykker, og kun "krummer" er tilbage at finde! Men tror det går. De smager helt fantastisk.
Efter at have penslet med chokolade, knækkende jeg de store kager til småkager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar