onsdag den 7. november 2012

Nye bagebøger

Efter en mini ferie i mine forældres sommerhus på Thy, er jeg kommet hjem 2 bagebøger rigere.
''Den lille bog om Nutella - 30 kultopskrifter'' og ''Det sprøde køkken - mere ros til kokken''.


Nutellabog har jeg fået af en spejderkammerat og den anden har jeg selv købt til den vilde sum af 30 kr. i Super bedst.
Nutellabogen byder på helt normale opskrifter som marmorkage twistet med nutella, men også masser af nye sjove ting som nutella kan bruges til, f.eks. en nutella roulade, fødselsdagskage med nutella og nutella cremer og saucer.

Det sprøde køkken, er en alsidig bog, der kommer omkring opskrifter på både småkager, brød, rugbrød, kiks, flütes, bradepande kager og meget mere. Noget jeg specielt godt kan lide ved den, er dens mange opskrifter på brød bagt i støbejernsgryde. Jeg har hørt at det skulle blive noget virkelig lækkert brød, så jeg skal have fundet en støbejernsgryde! Sidst men ikke mindst har bogen nogle helt fantastiske billeder, der er mere end appetitlige! Og for 30 kr. så må man da eje den.

Jeg glæder mig til at afprøve opskrifterne i mine nye bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar