søndag den 18. november 2012

Chokoladekursus

I fødselsdagsgave af mine svigerforældre fik jeg, at jeg skulle på chokoladekursus sammen med svigerfar. Og det har vi så været i dag...
Jeg temperere chokolade på en granitsten.
 Kurset blev afholdt at en mand der hedder Palle Sørensen, der er konditor i Aarhus og har vundet bronze i verdensmesterskaberne i chokolade. Jeg har tempereret chokolade, og bare lært en masse forskellige sjove ting. Vi fik heldigvis en masse smagsprøver med hjem, så jeg kan nyde det, det næste stykke tid. Jeg må nemlig indrømme, at jeg ikke have så meget lyst til chokolade, efter 4 timers kursus i eftermiddags. :o)
Jeg kan ikke huske alt det forskellige vi lavede, men der var i hvert fald noget med kardemomme/kaffe, lakrids, ingefær, appelsin, frysetørrede solbær, passionsfrugt og blåbær, marcipan og STORE mængder chokolade. 
Lidt af det chokolade jeg har været med til at lave, og fik med hjem.
Jeg har ikke sikker på, at jeg nogensinde kommer til at lave sådan noget chokolade her hjemme, men det har været virkelig sjovt at prøve og meget lærerigt!

2 kommentarer:

  1. Hej. jeg googlede chokoladekursus og så dit indlæg. Jeg leder efter et kursus, kan du fortælle, hvad firmaet hed?

    mvh
    Elsebeth

    SvarSlet
  2. Hej. Det var ikke som sådan et firma der afholdte det, det var ham Palle Sørensen, som overvejer at starte selv, så jeg var med til hans første kursus. Jeg blev inviteret af mine svigerforældre, så jeg ved ikke ret meget om det. Desværre.
    Jeg håber at du finder et kursus. Jeg tror Mette Blomsterberg afholder chokoladekurser..

    Mvh Charlotte Kjeldgaard

    SvarSlet