torsdag den 31. maj 2012

Ymerfromage med rabarber kompot


En aften i sidste uge havde jeg en kvart fløde, som jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge til. Den blev lavet til ymerfromage, som vi spiste til dessert samme aften. Jeg tænkte at ymerfromage i sig selv var lidt for kedelig, så jeg fremstillede også en rabarberkompot tvi kunne spise til.
Jeg synes det blev en lidt for sød kombination, men det kunne løses med lidt mindre sukker i rabarberkompotten.

Ymerfromagen: 
http://arla.dk/opskrifter/Ymerfromage/ 

Rabarberkompot: 
300 g rabarber 
200 - 250 g sukker (Jeg bruge 300 g og det var for meget)
1 vanillestang

Skær rabarberne i 1 cm stykker og drys noget af sukkeret over dem, i en gryde. Flæk vaniliestangen, skrab kornene ud og bland dem med det sidste af sukkeret. Kom vaniliesukkeret og den tomme vaniliestang i gryden til det andet. Varm det forsigtigt op, og rør grundigt, indtil rabarberne væsker og sukkeret opløses. 
Kom den færdige kompot i en skål og lad den køle helt af.

Server ymerfromag og rabarberkompot sammen eller hver for sig.
God fornøjelse og velbekomme.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar