fredag den 4. maj 2012

Meyer's Hvedeknopper

Helle er kommet mig lidt i forkøbet, hun var hurtigst med hendes Hvede-blogindlæg, men jeg synes nu også lige, at I skal se mine hvedeknopper. Jeg har lavet dem efter min bage guds opskrift, i Meyers Bageri. Hvederne har sammenlagt hævet 5 timer. Jeg havde desværre ikke nok kardemomme, og det kan man godt smage - eller ikke smage... Til gengæld er det en super lækker og luftig bolle!

Hvederne er formet og skal nu hæve i 3 timer.
Tid til at komme i ovnen. Kan du også godt se størrelses forskellen?
De færdige hvedeknopper. 

Mor og far kørte i sommerhus i går aftes, så de fik nogle med. Resten har jeg beholdt herhjemme til mig selv. Jeg spise 2 i går aftes og skal have dem til morgenmad om lidt, lige som man oprindeligt gjorde på Store Bededag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar