onsdag den 22. januar 2014

Grønkålssalat med granatæble, æble og feta


I forbindelse med min livsstilsændring og vægttab, svinger det meget hvad jeg må spise. I denne uge spiser jeg nærmest helt normalt, men skal stadig spise en del grønsager.
Jeg lavede denne grønkålssalat til aftensmad igår, og blev inspireret af jeg også må få frugt og lidt  feta, samt olivenolie. Derfor kom denne opskrift frem.

Du skal bruge:
150 g skyllet og fint hakket frisk grønkål
1 granatæble
1 æble
3 spsk olivenolie
1 spsk sennep
1 spsk citronsaft
lidt honning

50 g feta

Grønkålen kommes i en skål, granatæblet skæres over hen over skålen, og kerne tages ud. Det er vigtigt at saften også kommer med i salaten, da det smager dejligt. Æblet skæres i tynde både og blandes med. Dressingen blandes og tilsættes. Det hele blandes godt sammen, og fetaen drysses på til sidst.

Det ville helt sikkert være lækkert med nødder i stedet for feta, men dem må jeg ikke spise ret mange af i denne uge.

Grønkål, æble og nødder smager bare godt sammen, så prøv også at lav din egen variant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar