søndag den 8. juli 2012

Strikkefasthed

Jeg har fået et bestillingsarbejde på denne trøje. Både garn og opskrift blev leveret til mig. Her til aften kastede jeg mig over prøvestrikning for at være sikker på strikkefastheden (har nemlig aldrig prøve at stikke noget før, hvor det var meget vigtigt at størrelsen passer, men det er det i dette tilfælde).
Garnet er tilsyneladende tykkere end det der foreslås i opskriften (som af en eller anden grund ikke inderholder løbelængde på det foreslåede garn). Jeg har prøvet at gå fra pind 4 til 3,5, men prøven bliver stadig for stor. At skulle gå helt ned til pind 3, synes jeg virker forkert da garnet er rimelig tykt, så nu overvejer jeg i stedet om jeg skal strikke trøjen en størrelse mindre og så håbe det passer.

1 kommentar:

  1. Go ide med en str. mindre, men husk samtidig at lave længden efter de rigtige mål. Det er ikke altid der står løbelængde på garnet, kommer an på hvilket mærke det er! Og hvis du strikker på for tynde pinde, ift. garnet bliver det alt for fast. Hilsen Alice

    SvarSlet