tirsdag den 21. oktober 2014

Glutenfrie honninghjerter - fordejen

Hvis du gerne vil lave lækre, friske og dejlige honningenhjerter til jul, så er det nu du skal i gang.
Fordejen skal nemlig stå i en måned og gerne mere. Jeg har lavet min første fordej for ca. en uge siden, og laver måske en til først i november. På den måde kan jeg lave friske honningenhjerter to gange i løbet af julen, og det kender jeg mange som vil sætte pris på!

Du skal bruge:

  • 500 g honning
  • 225 g orange finax
  • 225 g Jyttemel

Hvis du vil lave dem almindelig, skal du bruge 500 g hvedemel, i stedet for de glutenfrie meltyper.

Honning og mel, klar til at blive blandet. 
Vej mel og honningen af, ælt det godt sammen. Jeg bruger røremaskine, da dejen er meget tung og massiv. Når honning og mel er blandet godt, kommes det en lufttæt beholder og sættes i et køkkenskab ved stuetemperatur. Dejen skal nu stå og hygge sig mindst en måned. Jeg vender tilbage med næste skridt, når det er tid!

Den færdige fordej. 

2 kommentarer:

  1. Hvor finder vi resten af opskriften ?

    SvarSlet
  2. Jeg følger opskriften fra bogen "Meyers bageri", men den minder meget om denne: fordejen er blot lidt anderledes. https://www.meyersmad.dk/lav-mad/opskrifter/honninghjerter/

    SvarSlet