søndag den 6. oktober 2013

Madplaner

Jeg laver faktisk madplan hver eneste uge, og tænkte at jeg måske skulle begynde at dele den med jer.
Det giver sådan et dejligt overskud herhjemme, når jeg ved hvad der skal lavest om aftenen, lang tid i forvejen. Jeg har forsøgt mig med at lave for to uger af gangen, men en uge af gangen fungere bedst lige nu. Selvom madplanen er der, har vi stadig plads til at ændre planer og menu. Hvis vi har lyst til at være spontane, rykker vi bare madplanen lidt.

For uge 41 ser det sådan ud:

Mandag: Karryfisk med hvidkål og æble med kartofler til.
Tirsdag: Kylling i tomatsauce med persille og ris.
Onsdag: Kartoffelsuppe med sprød bacon, persille og creme fraiche.
Torsdag: Skal der ikke laves mad.
Fredag: Ovnkartofler/rodfrugter, krydrede frikadeller og tzatiki.
Lørdag: Majspandekager med guacamole, salat, salsa og kød.
Søndag: Hjemmelavet burger 


Hvis der bliver mange rester får vi det typisk dagen efter og er der kun lidt, får Jesper det som regel med på madpakke.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar