mandag den 21. oktober 2013

Madplan uge 43

Denne uge kommer til at stå i fødselsdagens tegn. Min far og jeg har nemlig fødselsdag på torsdag, og glæder mig som altid helt vildt! Der skal derfor bages en del i denne uge og laves mere mad end normalt - både glutenfrit og ikke glutenfrit.

Mandag: Frikadeller, kartofler og stuvet hvidkål fra egen avl.
(Min studiegruppe kommer på besøg, det er snart eksamenstid og der er lidt som skal forberedes.)

Tirsdag: Svenskpølseret.
'Jeg brugte denne opskrift de første par gange, nu laver jeg det bare på slum.

Onsdag: Hokkaidosuppe, med stegt bacon, kylling i små tern, creme faiche, græskarkerner og persille. (Vi er vilde med toppings ;o))

Torsdag: Kartoffelmos med noget sammenkogt ret.
Is med hjemmelavet hindbærskum til dessert.
(Mine svigerforældre kommer til fødselsdag)

Fredag: Skinke på grill med diverse tilbehør og sovs.
En kage ala denne til dessert, bare i en laktose og glutenfri udgave.
Far og jeg holder noget fødselsdag sammen.

Lørdag: Pitabrød i en glutenfri version med falafel
(Hvis jeg orker efter en dag på Kreativmesse med Søs - ellers er der måske nogle rester vi kan spise.)

Søndag: Lasagne med salat.
Jeg har inviteret nogle veninder til fødselsdags- eftermiddagskage og aftensmad.

Jeg har ikke helt besluttet, hvad for noget kage der skal bages til på søndag, men i hvert fald vandbakkelse. Det er jo fødselsdag :o)

1 kommentar:

  1. Hej Charlotte.
    Du har vundet fribilletter til Kreative Dage på min blog.
    Hvis du sender mig navn og adresse, så sender jeg billetterne til dig :-).
    Vh Mette, Bettekun

    SvarSlet