tirsdag den 11. juni 2013

Familien bål..


...er nu fuld endt! Jesper og jeg, har som den sidste del af familien får lavet en bålplads.  Alle mine søskende har og mine forældre. Vi er ret begejstret for at have bål i Familien Bål, og kan nærmest ikke ses uden at der skal tændes et. Inden for den sidste måned ca. har vi fejret 3 fødselsdage og til alle fødselsdagen havde vi bål.

 Det er vores ene svigerinde Malene der har døbt os Familien Bål, og jeg er helt pjattet med det!! :o)Vi var til hendes fødselsdag i lørdags, hvor aftensmaden skulle tilberedes over bål ved fælles hjælp.

Bålmenuen stod på:
- Nye kartofler i sølvpapir - bagt i gløderne
- Majskolber bagt i gløderne
- Svinemørbrad pakket i saltdej og bagt i gløder

Jesper og jeg kommer helt sikkert til at lave mad over bål i løbet af sommeren, og jeg glæder mig som et lille barn. Der er bare noget helt specielt ved det. I går aftens var den ene naboknægt med til at indvie vores nye bålplads. Vi bagte snobrød, stegte pølser og ristede skumfiduser med mariekiks. Det var en fantastisk stille, lun og smuk aften, så vi nød det i fulde drag alle mand, også Rana.

Glæd jer til blogindlæg om bålmad - jeg garantere, at der både vil være vellykket og knap så vellykket mad på programmet. Det er charmen ved bålmad. ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar