lørdag den 23. marts 2013

Rugfler 2.0

Som jeg tidligere har skrevet her, skulle jeg uden tvivl prøve at bage rugfler igen. Siden jeg bagte sidst har jeg jævnligt holdt øje med "hvad skal vi bage" bloggen og da der pludselig lå en ny opskrift på rugfler, var jeg ikke i tvivl om at den skulle afprøves.

Rugfler - version 2 indeholder lidt flere kerner og lidt mere groft mel i forhold til den første opskrift. Begge versioner kan anbefales.

Jeg lader hæveprocessen foregår i min forgang, som er uopvarmet og derfor temmelig kølig på denne tid af året (dog ikke så kold som køleskab). Her lader jeg dejen hæve natten over eller omkring 10-12 timer. Jeg springer så over at lade dejen stå 1/2-1 time på køkkenbordet inden rugflerne formes.

I forhold til bagning, vejleder opskriften bagning i 35 min ved 235 grader. I min ovn virkede det lidt for varmt og jeg bagte dem heller ikke så lang tid (den første plade tog jeg ud efter 25 min), så vær opmærksom på hvordan bageprocessen forløber i din ovn.

God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar