mandag den 17. september 2012

Salat-tema


Da mine veninder var på besøg i weekenden, havde jeg lavet forskellige salater, brød og dyppelse. Jeg elsker at udtænke en lækker menu og hygge mig med forberedelserne. De fleste af råvarene er i sæson lige nu og det synes jeg er så fedt at udnytte. Det blev rigtig vellykket, så her følger nogle billeder af lækkerierne. De fleste ting er lavet efter opskrift/inspiration fra "Meyers salatværksted". Desuden fik vi skiver af svinemørbrad, der var krydret med rosmarin.



Nordisk kålsalat. Opskrift finder du her
Rødbedesalat med gedefeta, blåbær, salatløg og basilikum

Perlerug, feta, æble og blegselleri. Dertil serveres sprødstegt (i ovn) parmaskinke

Koldhævet hvedebrød. Opskrift findes her. Og Foccasia.
Romanescosauce (stegt peberfrugt og ristede mandler). Rødbedehummus og tomatpesto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar