søndag den 15. marts 2015

Patchwork babytæpper

I de 5 måneder jeg gik sygemeldt herhjemme, genfandt jeg min lyst og energi til at få syet. Jeg blev bevidst om hvor mange gode ting det giver mig, at tage mig tid til at være kreativ og lave de ting jeg godt kan lide. Det har ført til at jeg har fået syet en masse, primært baby ting, fordi det er overskueligt og altid godt lige at have lidt i gemmerne til barselsgaver! :o)

Disse tæpper er inspireret af en dygtig kvinde som har bloggen Laralil, hun laver nogle rigtig flotte ting og har nogle meget gennemarbejdede og nemme DIY's på baby/børne-tøj, og tilbehør.
Skulle du have fået lyst til at prøve kræfter med sådan et tæppe, så kan du se en DIY her.

Mine firkanter er kun 15x15 cm, for det passer med min skærelineal, og det er meget praktisk.
Jeg har gjort præcis som hun viser, inden i tæppet har jeg noget af en IKEA sommerdyne, som jeg har klippet i, så den passende i målene.

Det ene tæppe har jeg overlocket rundt i kanten som afslutning og den anden har fået kantbånd. De giver to helt forskellige udtryk, og jeg kan lide begge. Det nemmeste er hele sikkert ''bare'' at overlocke rundet og få et lidt råt udtryk, mens kantbånd giver et rigtig fint afrundet/perfekt udtryk.

Tæpperne kan vasket ved 60 grader og tørretumbles, hvilket har sine fordele, når man har små børn.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar