lørdag den 2. november 2013

Æblegrød

Jeg husker tydeligt fra min barndom, at vi tit fik æblegrød. (Især om vinteren) Vi fik det både med mælk og sukker til dessert eller snack, som gammeldags æblekage og nogle gange som morgenmad med cornflakes og mælk. Mmmm, siger jeg bare! Vi har helt vildt mange æbler i år og jeg havde lige sådan lyst til at lave æblegrød af nogle af dem.

Opskrift:
800 g - 1 kg forskellige æbler (Gerne en blanding af mad- og spiseæbler)
4 dl vand
100-150 g sukker

Skræl æblerne og fjern kernehuset. Skær æblerne i både og kom dem i en gryde med vandet.
Hvis man laver æblegrød tidligt på sæsonen, skal der næsten ingen vand i, men mine æbler er blevet lidt melet, og tog derfor en del vand.
Når æblerne er kogt møre og det er blevet til grød, smages der til med sukker.

Nyd æblegrøden varm eller lad den køle af.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar