torsdag den 2. maj 2013

Konfirmations kransekage

Jeg lavede dette overflødighedshorn til en komfirmationen for et par weekender siden. Det blev ikke helt så overflødighedshorn agtigt som det skulle have været og jeg havde af den grund også lidt problemer med at få det til at stå selv, derfor koppen bagtil. Desværre.
Men trods lidt problemer synes jeg nu det blev meget godt, og konfirmanden var glad - hvilket var det vigtigste for mig!
Min kæreste går meget op i hvad jeg laver og vil rigtig gerne hjælp og komme med god råd, for at jeg bliver tilfreds. Han har siden dette overflødighedshorn foreslået, at jeg kunne øve mig i at lave dem i saltdej, hvilket er en helt fantastisk ide. Det er både meget billigere og har nogenlunde samme konsistens. Win, Win.

Kransekage massen har jeg lavet af:
500 g marcipan 
250 g sukker 
60 g past. æggehvider

Til kransekage konfekten skal du yderlig bruge:
Coctailbær 
Nødder 
Ekstra æggehvide

Jeg har lært at bage kransekage efter denne beskrivelse. Og så bliver jeg hjulpet godt på vej af noget lækkert udstyr, som jeg har fået af min svigerfar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar