søndag den 16. december 2012

Øllebrøds-boller

Da Helle var på besøg, bagte jeg koldt hævede boller til vores morgenmad. Disse boller kan man nærmest putte alt i, og nu også øllebrød.
Jeg have en rest øllebrød i køleskabet, fra morgenen før som jeg kom i disse boller. Jeg vidst jo at man kunne gøre det med havregrød, så hvorfor ikke også med øllebrød.
Resultatet blev rigtig lækkert!
Til 10 store boller brugte jeg ca:
25g gær 
3 dl vand 
1½ dl. A38
2 dl. øllebrød 
20g groft salt 
1 spsk sukker 
200g 5-kornsblanding 
100 g grahamsmel 
Hvedemel til dejen har en god klistret konsistens.

Bland det hele sammen, og stil det køligt til morgenen efter. Klat bollerne ud på en bageplade, og bag dem ved 200 grader i ca. 20-25 minutter. De skal være godt lysebrune.

Lad dem køle lidt af inden de spises. God appetit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar