onsdag den 28. januar 2015

Lakseroulade

Denne lækre opskrift har min dejlige søster introduceret mig for, og jeg ved faktisk ikke hvor den stammer fra. Jeg laver den agertil, for det smager skønt og sommer agtigt. Den kan bruges både til en forret, frokost og som aftensmad. Når vi får det til aftensmad, spiser vi bare noget mere af det og så med noget lækker brød.

Du skal bruge:
Bunden:
4 æggeblommer
125 g optøet, godt vredet, spinat (jeg ved ik om man kan bruge frisk)
1,5 dl fløde
salt
Peber

Ovenstående piskes sammen.
Derefter vendes:

4 piskede æggehvider i dejen. 
Dejen hældes ud på bageplade med bagepapir på. Dejen skal bredes godt ud, næsten til kanten, men laget må heller ikke blive for tyndt.
Den bages ca 10 minutter ved 180 grader

Fyld:
200 g røget laks - hakkes i små stykker
1 rød peber - i små stykker
400 g Buko flødeost naturel (ikke light), (sidste gang tror jeg at jeg brugte lidt mindre end 400 g)
saft af 1/2 citron
1/2-1 revet løg (smag dig frem)

Når bunden er bagt, skal den køle lidt af, men inden den er helt kold smøres fyldet på og den rulles sammen. Man kan bruge bagepapiret som hjælp når man ruller.

Server med salat, rejer, tomat, citron og godt brød til.

3 kommentarer:

  1. Det ser rigtig lækkert ud. Kan man lave denne lakseroulade dagen før?

    SvarSlet
  2. Den er super lækker, og kan sagtens laves dagen før! :o)

    SvarSlet
  3. Du skriver 'Jeg laver den agertil'
    'Agertil' er ikke et ord på dansk. Jeg måtte læse det et par gange, og jeg tænker, du mener 'Jeg laver den af og til', altså sommetider.

    SvarSlet