mandag den 30. januar 2012

Grønkål

Jeg har af en god ven fået noget frisk grønkål, og så bliver jeg da nødt til at bruge det til noget. Jeg har lavet det friske grønkål om til hakket grønkål, som er frosset ned i små potioner, der senere kan bruges til grønlangkål. Se fremgangsmåden på billederne.

Grønkålen skæres fri fra den store stok, og grimme blade fjernes. Den skylles nu meget grundigt.

Grønkålen kommet i en gryde med noget salt og vand. Det koges/dampes i ca. 5 minutter. Her efter tages det af og skylles i koldt vand. Det vrides i hænderne, så der ikke er mere vand til bage inden det hakkes. Jeg har hakket det i min kødhakker, så groft som det var muligt. Du kan også hakke det i hånden.

Tilsidst har jeg kommet den hakkede grønkål i nogle silikonemuffinsforme, så når de er frosne kan de tages op og kommes i en pose. Nu er grønkålen klar til at lave grønlangkål af. :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar