onsdag den 13. marts 2013

Elverbrød

Min svigerfar går ind i mellem til vinsmagninger, og til sådan nogle vinsmagninger er der tit vareprøver. Det var der også til den sidste vinsmagning, og det har jeg fået lidt glæde af.


Jeg har nemlig fået denne brødblanding, på et brød der hedder Elverbrød. Det er Guldbageren som har udviklet det, og de sælger både: brødblandingen så du selv kan bage det, og færdig bagte brød.

Brødet er lidt sjovt på flere måder:
1. Der er ingen gær i, men der imod bagepuvler.
2. Brødet er sammensat af kostfibre og sojaproteiner, så det burde mætte i længere tid.
3. Kalorie indholdet i brødet er ikke så højt, som i alm. groft brød.

Smagen ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om, det smage i hvert fald ikke som jeg havde forventet. Jeg har kun smagt det med smør på - dog tror jeg, at det ville være bedre hvis man spiser det med pålæg på.

Hvis I vil læse mere om dette ''sjove brød', kan I se det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar